کاربرد و مزایای نرم افزارهای اتوماسیون اداری را بشناسید

کاربرد و مزایای نرم افزارهای اتوماسیون اداری را بشناسید

 

اتوماسیون و خودکار سازی در یک سازمان و اداره مزیت های بسیاری را برای آن سازممان به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است که نرم افزارهای متعددی برای اتوماسیون اداری وجود دارند که هر یک از آن ها کاربردهای خاص خود را دارند، از این رو در ادامه به معرفی نرم افزار حسابداری می پردازیم و پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

 

نرم افزار خرید و تدارکات

در هر سازمانی یک هدف مشخص وجود دارد که تمام اعضای سازمان برای رسیدن به آن هدف تلاش می کنند، یکی از مواردی که کمک بسیاری به تامین اهداف سازمان دارد، خرید و تدارکاتی است که برای سازمان انجام می شود. یک نرم افزار خرید و تدارکات باعث می شود که کار شما بسیار ساده تر شده و در زمان کمتری کارهای مربوط به خرید و تدارکات را انجام دهید.

 

در هنگام خرید برای یک سازمان باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای کالا به هیچ عنوان امکان انباشتگی وجود ندارد، علاوه بر این کالای مورد نیاز باید در زمان مقرر خریداری شود، تا نیازی را بر طرف کند و همچنین بهترین خرید ممکن انجام شود، یعنی محصول یا خدمتی با کیفیت در ازای بهترین هزینه ممکن، را داشته باشیم.

 

 مزیت های استفاده از نرم افزار خرید و تدارکات

مزیت های استفاده از نرم افزار خرید و تدارکات

استفاده از نرم افزار صورت های مالی مزیت های بسیاری را برای سازمان شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه مهم ترین آن ها را شرح خواهیم داد.

  • اطلاعاتی دقیق در رابطه با موجودی انبار و نیاز های اولیه دارید، در این حالت اطلاعات دقیق باعث می شود که از وضعیت انبار به خوبی مطلع باشید.
  • مدیریت انبار داری برای شما بسیار ساده تر خواهد بود.
  • فرآیند هایی که برای تامین کالا، برنامه ریزی تامین، مدیریت تامین کنندگان و شرایط پرداخت پیش روی شما است، بسیار ساده تر و البته کاربردی تر خواهد بود.
  • به کارهای شما برنامه ای خاص می بخشد و این برنامه ریزی باعث می شود که تصمیم های بهتری را برای سازمان خود بگیرید.
  • هزینه های نگهداری موجودی ها کاهش پیدا می کند.
  • سفارش گذاری و تامین به موقع کالا باعث می شود که عدم موجودی کالایی را نداشته باشیم.
  • گزارش های منظم و دقیقی که ارائه می شود، باعث یکپارچگی در سازمان خواهد شد.
  • در نهایت باید بگوییم که تمام مراحلی که برای خرید و تدارکات در یک سازمان وجود دارد، به سادگی مدیریت می شود.

در سازمان های بزرگ مدیریت اهمیت بسیاری دارد و بی توجهی به این موضوع باعث می شود که در آینده سازمان به مشکلاتی جدی رو به رو شود.

 

نرم افزار حسابداری چند ارزی

در بسیاری از سازمان ها شاهد این هستیم که معاملات به صورت بین المللی انجام می شود و در این سازمان ها چندین ارز با یکدیگر اداره خواهند شد. در این حالت نرم افزارهایی که به طور معمول برای حسابداری وجود دارد، کاربردی برای حساب های ارزی نخواهد داشت و اهمیت وجود یک نرم افزار حسابداری چند ارزی به خوبی مشخص می شود.

 

توجه داشته باشید که اگر تجارت شما به هر شکلی با چند کشور مروتبط است و معاملات شما به صورت بین المللی انجام می شود، مهم نیست سازمانی کوچک دارید، یا سازمان شما بزرگ است، ادامه فعالیت شما بدون یک سیستم نرم افزار حسابداری چند ارزی با مشکل رو به رو خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که از همین الآن برای داشتن این سیستم حسابداری اقدام کنید.

 امکانات یک سیستم حسابداری چند ارزی

امکانات یک سیستم حسابداری چند ارزی

برای آن که بتوانید به خوبی با یک سیستم حسابداری چند ارزی آشنا شوید، نیاز دارید که در رابطه با امکانات آن اطلاعاتی داشته باشید، از این رو در ادامه لیستی از این امکانات را ارائه خواهیم داد.

  • نرخ ارز به طور دقیق و با سرعت بالایی ثبت و محاسبه می شود، این کار برای محاسبه دقیق نوسانات ارزی اهمیت بالایی دارد.
  • شما می توانید چندین ارز را در این نرم افزار ثبت کنید و محدودیتی در آن وجود ندارد.
  • شما می توانید اسناد مورد نظر خود را به صورت ارزی و ریالی در این سیستم ثبت کنید.
  • شما می توانید یکی از ارزهای مورد استفاده خود را به عنوان ارز پایه در نرم افزار معرفی کنید و این موضوع کاربرد بسیاری در محاسبات دارد.
  • اسناد ارزی و فاکتورها بر اساس آخرید نرخ ارز ثبت می شوند.
  • در این نرم افزار می توانید پیش فاکتور ارزی داشته باشید.
  • در صورت برشگت از فروش می توانید آن را ثبت کنید.
  • می توانید سفارش مشتری ارزی را ثبت و پیگیری کنید.
  • این نرم افزار با ۵ زبان زنده دنیا در دسترس شما خواهد بود.
  • کنترل بانک و چک های ارزی هم با این نرم افزار امکان پذیر است.

 

نرم افزار انبار تعدادی

در یک سازمان انبار داری اهمیت بسیاری دارد. در تجارت انبارداری را به عنوان قلب کسب و کار می دانند، یعنی وظیفه زنده نگه داشتن آن سازمان بر عهده انبارداری است، در صورتی که کالاهای مورد نیاز به موقع توزیع نشود، سازمان شما دچار مشکل خواهد شد، از این رو به شما توصیه می کنیم که برای بهتر انجام دادن این کار از نرم افزار حسابداری انبار تعدادی استفاده کنید.

 

دقت و سرعت عمل در انبار داری دو موضوع بسیار مهم هستند که نرم افزار انبار تعدادی باعث می شود که هر دوی این موارد تقویت شود. یعنی در حین کار دقت شما بالا تر می رود و امکان خطا به شدت کاهش پیدا می کند، این در حالی است که سرعت کار هم به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

کاربرد و مزایای نرم افزارهای اتوماسیون اداری را بشناسید

 

کاربردهای نرم افزار انبار تعدادیی

استفاده از نرم افزار دریافت و پرداخت و انبار تعدادی این کاربردها را برای شما دارد؛

  • می توایند اسناد انبار خود را بر روی شبکه ثبت کنید.
  • سقف اعتبار بدهکاری و بستانکاری را تعریف می کنید.
  • قیمت گذاری را انجام خواهید داد.
  • ثبت گزارشات امکان پذیر است.
  • حسابداری انبار به سادگی انجام می شود.
  • مشتری های خود را تعریف می کنید.
  • و…

در نهایت باید بگوییم اگر در رابطه با هر یک از نرم افزار مدیریت انبار سوالی دارید، یا قصد خرید و نصب نرم افزارهایی کارآمد را دارید، همین الآن با کارشناس های پویا سافت تماس بگیرید.

نرم افزار اتوماسیون اداری

نقش نرم افزارها در دنیای امروز غیرقابل انکار است. نرم افزارهای حسابداری و اداری در این زمینه از پیشرفت‌های بسیار زیادی برخوردار بوده‌اند. صرفه جویی در هزینه ها و صرفه جویی در زمان از مهم ترین پارامترهای اثرگذار در این زمینه هستند.

نرم افزارهای اتوماسیون اداری به اتوماسیون فرایندهای اداری و ارتباطات درون و برون سازمانی و در صورت نیاز سازمان به مدیریت فرایند های سازمان به اتوماتیک کردن می‌پردازند.

از طرفی دیگر، بسیاری از افراد بر این باور هستند که سیستم و ساختاری به نام اتوماسیون اداری وجود ندارد، بلکه ترکیبی از لوازم و تجهیزات مختلف برای تسهیل درامور مرتبط با فعالیت‌های اداری را اتوماسیون اداری می‌نامند.

نرم‌ افزارهای این سیستم را نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری می‌نامند. بسیاری از نرم ‌افزار های اداری در واقع سیستمهای مدیریت اطلاعات اداری (MIS) یا از زیر شاخه های برنامه ‌ریزی منابع سازمانی (ERP) هستند.

یکی از زیر سیستم های مهم در بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری ، مدیریت فرایند های کسب و کار یا به اختصار BPMS می باشد که دارای اهمیت بالایی برای سازمان هایی ست که روال های مختلف و پر استفاده ای را در بین کارکنان خود دارند و این روال ها نیازمند مدیریت و شبیه سازی در اتوماسیون اداری می باشد.

نرم افزار اتوماسیون اداری بخشی از نرم ‌افزارهای اداری و کاربردی است که به اتوماسیون کار ها و حذف بسیاری از دخالت های انسان در میان فرایندهای یک سازمان می پردازد. سیستم‌های اطلاعات اداری ابزارهایی را برای ارتباطات و هماهنگی بین کارکنان سازمان به وسیله ایجاد مدیریت اثر بخش اسناد و پیامها و جلسات الکترونیک فراهم می‌کند.

با تکاملی که از طریق نصب نرم افزار های اتوماسیون اداری بر روی تبادل اطلاعات یک سازمان اتفاق می افتد ، تصمیم گیری ها و روال ها بسیار سودمند تر انجام می گیرند و باعث رسیدن سود بیشتر به مدیران سازمان ها خواهند شد.

 

 

برگرفته از وب سایت شرکت طرح اندیشان پویا با ۱۸ سال سابقه درخشان در صنعت نرم افزارهای مالی و نرم افزار حقوق و دستمزد ایران  به آدرس اینترنتی پویا سافت https://puyasoft.com/

 

  • 8 views مشاهده
  • 0
  • 9 دسامبر, 2021
  • admin
برچسب ها

راهنمای دانلود
تماس با ما از طریق ایمیل

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات